آخرین اخبار و بروزرسانی های سئو در گوگل

آخرین اخبار و بروزرسانی های مسئول در گوگل
همانطور که در قبل به آن اشاره نمودیم برای اینکه سایت و بیزینس آنلاین شما بهتر دیده شود میبایست صفحات وب شما برای گوگل بهینه شوند تا ترافیک بالاتری را دریافت نمایند، و برای اینکه شما یک سئوکار حرفه ای شوید نیاز دارید که از آخرین الگوریتم ها و اخبار سئو مطلع شوید، از این رو در این بخش از نوین رنک و در این مقاله آخرین اخبار و بروزرسانی های مسئول در گوگل که آپدیت میشود، آخرین اخبار مرتبط با سئو و اطلاعیه های گوگل را منتشر مینماییم. با نوین رنک همراه باشید.
گوگل بهروزرسانی الگوریتم اصلی مارس 2023 را منتشر میکند
گوگل خبر به روز رسانی الگوریتم اصلی مارس 2023 خود را منتشر کرده است . همچنین گوگل صفحه تاریخچه انتشار رتبه بندی خود را پس از تکمیل پیاده سازی، به روز خواهد کرد.
همانطور که میدانید، به روز رسانی های گوگل می تواند نقش مهمی در رتبه بندی موتور جستجو داشته باشند. بنابراین کسب اطلاع درباره آن نیز برای متخصصان سئو و طراحان وب سایت بسیار مفید است.
البته در نظر داشته باشید که انتشار بهروزرسانیهای اصلی، هفتهها طول میکشد و احتمالاً رتبهبندی جستجو در این دوره نوسان خواهد داشت.بنابراین در حال حاضر، برای ارزیابی دقیق تأثیر بهروزرسانی هستهای مارس 2023 تا زمانی که عرضه به پایان نزدیک شود، کمی زود به نظر میرسد.
بهروزرسانی اصلی مارس 2023
مدتهاست که گوگل برای افزایش درک ورتبه بندی محتوا تغییراتی را اعمال کرده و الگوریتم هایش را مرتبا به روز رسانی می کند.در واقع گوگل قصد دارد به وسیله این به روز رسانی ها نتایج جستجوی مرتبط و با کیفیت بالا را ارائه دهد.همچنین از طریق اینگونه به روز رسانی ها،تغییراتی در نحوه ارزیابی و رتبهبندی گوگل وب سایتها ایجاد میشود. با توجه به آنچه گفته شد، متخصصان سئو و صاحبان وب سایت باید در این زمینه آگاهی داشته و استراتژی های خود را با بروز رسانی های گوگل تطبیق دهند.
با این توضیح، اگرچه هنوز جزئیات خاصی در مورد بهروزرسانی اصلی مارس 2023 نداریم، اما میتوانیم بر اساس بهروزرسانیهای گذشته فرضیاتی داشته باشیم.
در ادامه چند نکته مهم درباره این به روز رسانی را مطرح خواهیم کرد:
از زمان غافل نشوید: همانطور که گفته شد، تاثیرات به روز رسانی الگوریتم ذکر شده در آینده نزدیک قابل مشاهده نیست و ممکن است روزها یا هفتهها طول بکشد تا خزندههای گوگل (google crawls) وب را فهرستبندی و مجدداً ارزیابی کنند.
مراقب اعداد باشید: به ترافیک جستجوی ارگانیک و رتبه بندی کلمات کلیدی سایت خود توجه کنید، زیرا این معیارها به شما کمک می کند تأثیر به روز رسانی را بسنجید و زمینه های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید.
محتوا پادشاه است: هدف گوگل از این بهروزرسانیها ارائه نتایج جستجوی بهتر است . پس به طور مداوم محتوای ارزشمندی تولید کنید که متناسب با نیازهای مخاطب هدف شما باشد.
از جزئیات غافل نشوید: جنبه های فنی سایت شما، مانند سرعت سایت، سازگاری با موبایل، و نمایه سازی مناسب، نقش مهمی در تعیین رتبه کلی شما دارند. بنابراین به آنها توجه بیشتری نشان دهید.
برترین روندهای سئو برای هماهنگی با آنها در سال 2023
امسال هم مانند سال های گذشته، توجه به برخی تغییرات در ارزش گذاری سئو، میتواند باعث شود تا در موتور جستجوگرش رتبه بالاتری داشته باشید. تنها اگر به آنها توجه کنید.
به نظر میرسد امسال نمایش تخصص و ارزش در محتوا، مهمترین اصل برای گوگل میباشد. این استراتژیها همیشه در طول تاریخ سئو مهم بود، اما امسال گوگل در ارزیابی سیگنالها و تعیین اینکه چه محتوایی واقعاً این استانداردها را دارد، این دو اصل رابیشتر در نظر میگیرد.
فهرست مطالب
- “E” جدید در E.E.A.T
- محتوای هدفمند مخاطب، نه محتوای هدفمند ترافیک
- تاکید بیشتر بر اقتدار نویسنده
- محتوای رضایت بخش و مفید
- نرم افزار محتوای A.I و محتوا نویسی
- اتوماسیون سئو
- تغییرات در CTR ها توسط موقعیت های SERP
حالا بیایید نگاه دقیقتری به این موضوع داشته باشیم و ببینیم چگونه میتوانیم این استاندارد ها را رعایت کنیم
1. داشتن تجربه شخصی درباره یک موضوع
از دسامبر 2022، مخفف محبوب EAT Google، (تخصص، اختیار، اعتماد) به تولید محتوا اضافه شده است .
بر اساس این مخفف، گوگل میخواهد ببیند که یک تولیدکننده محتوا تجربهی دست اول و واقعی با موضوع مورد بحث دارد یا خیر و این برای او از اهمیت زیادی برخوردار است.
به عنوان مثال، فردی به عنوان بنیانگذار یک آژانس سئو، تجربه دنیای واقعی دارد و می تواند با اقتدار در مورد روندهای سئو که در سال 2023 بوجود می آیند صحبت کند. با این حال، اگر بخواهد در یک وب سایت سلامت ،محتوایی در مورد علل شایع قلب ایجاد کند. محتوای با کیفیتی ارائه نخواهد داد ، زیرا او یک متخصص پزشکی نیست و هیچ تجربه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی ندارد.
بنابراین باید برای اینکه چه کسانی تولیدکنندگان محتوای شما باشند و روی چه موضوعاتی تمرکز کنند ، دقت بیشتری داشته باشید.
2. محتوای هدفمند مخاطب، نه محتوای هدفمند ترافیک
یکی از دلایل افزایش تاکید بر تجربه گوگل، این است که تولید محتوای SEO در حال افزایش است. اما اگر وبسایتی که نرمافزار مالی میفروشد، پستهای وبلاگی با دستور غذا تولید کند، خزندههای Google مشکوک میشوند. زیرا این محتوا واقعاً به نفع مخاطبان هدف مشتریان نرم افزارهای مالی نیست و تنها به رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا کمک می کند.
با این تفاسیر، برای ایجاد محتوای ارزشمند در جهت رتبهبندی، رعایت موضوع عمومی و حوزههای صنعتی ضروری است.
اگر مطمئن نیستید چه موضوعاتی را در محتوای خود جستجو کنید؟ یک ابزار برنامه ریزی محتوا می تواند به شما کمک کند تا موضوعات مرتبط با صنعت خود را که مخاطبان هدف شما آن را جستجو میکنند، کشف کنید. در این نرم افزار یک کلمه کلیدی را وارد میکنید تا کلمات کلیدی دیگر مرتبط پیدا شود.
3. تأکید بیشتر بر توانایی نویسنده
یکی دیگر از دلایل تاکید گوگل بر تجربه، افزایش رتبه بندی محتوای تولید شده خودکار در SERP است. گوگل می خواهد مطمئن شود که محتوایی که در سال 2023 رتبه بندی می شود ،توسط افراد واقعی با مخاطبان واقعی تولید شده.
حالا باید بررسی کنیم چه کارهایی باید انجام داد تا به این استاندار نزدیکتر شویم.
- اول از همه، مطمئن شوید افرادی که محتوای شما را تولید می کنند، در واقع متخصص هستند. سپس، تجربه خود را به روش های زیر ارتقا دهید:
- بیوگرافی نویسنده را برای ارتباط بهتر و کاملتر با دانش و زمینه های تخصص سازنده محتوا وارد کنید.
- صفحات نویسنده ایجاد کنید که در آن به تمام مقالات موجود در وب سایت خود که توسط نویسنده نوشته شده اند پیوند دهید
- حسابهای رسانههای اجتماعی سازندگان خود را پیوند دهید تا Google بتواند راحتتر از طریق سیگنالهای اجتماعی بفهمد که آنها افراد واقعی و متخصص واقعی هستند.
-
محتوای رضایت بخش و مفید
بهروزرسانی محتوای مفید Google در آگوست ۲۰۲۲ یکی دیگر از بهروزرسانیهای مهم الگوریتم است که بر نحوه تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ تأثیر میگذارد.
گوگل در طول تاریخ خود، همیشه ارائه محتوای باکیفیت به کاربران را در اولویت قرار داده است. اما تأکید جدید آن بر «مفید بودن »، بیان میکند که کاربران باید از محتوایی که در SERP روی آن کلیک میکنند، احساس «رضایت» داشته باشند .
با این حال، اندازه گیری رضایت کاربر آسان نیست. بنابراین باید بدانیم.
منظور گوگل از مفید بودن یک مطلب چیست؟
از نظر گوگل اگر مطالب خصوصیات زیر داشته باشد مفید است:
- ساخته شده برای انسان، نه موتورهای جستجو.
- برای مخاطب هدف مناسب است.
- مرتبط با موضوع اصلی یا حوزه موضوعی وب سایت.
- توسط سازندگان معتبر و با تجربه ایجاد شده است.
- عمق دانش در مورد موضوع را نشان می دهد.
بنابر آنچه گفته شد برای تولید مطالب مفید باید خصوصیات گفته شده را در نظر بگیریم اما نکات دیگری نیز وجود دارد که میتواند در تولید محتوای مفید به ما کمک کند در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.
ابتدا روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت
اگرچه احتمالاً تعداد زیادی از کلمات کلیدی هدف (target) در تقویم محتوای شما در سال 2023 وجود دارد، بعید است که تولید حجم بالایی از محتوایی که از نظر مفید بودن و تخصص کم است، نتایج رتبهبندی بالایی در سال 2023 ایجاد کند.
دوم، تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید تا اطلاعاتی فراتر از حجم جستجو را شامل شود.
برای این کار موارد زیر را در نظر بگیرید:
- چه نوع محتوایی برای جستجوهای خاص رتبه بندی می شود؟
- مدت زمان محتوا چقدر است؟
- به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟
- چه موضوعات فرعی یا سوالات مرتبط دیگری را بررسی می کند؟
- چه لینک هایی در صفحه گنجانده شده است؟
- خالق کیست؟
- تجربه آنها چیست؟
تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیق محتوا، میتواند انواع بینشها را در مورد این شاخصهای کیفیت ارائه دهد. بنابراین مطمئن شوید که تنها با ترافیک ارگانیک بالقوه حواستان پرت نمیشود.
جستارهای جستجوی خود را در کنسول جستجو بررسی کنید
از این طریق متوجه میشوید، مردم به دنبال چه چیزی هستند که آنها را به پست های وبلاگ خاص شما هدایت می کند.
-
نرم افزار نوشتن محتوا و محتوا برپایه هوش مصنوعی
با وجود تمام به روزرسانیهای سال 2022 که بر روی مبارزه با محتوای تولید شده خودکار متمرکز شده بود، استفاده از محتوای هوش مصنوعی احتمالاً در سال 2023 افزایش خواهد یافت.
این روزها تعداد برنامه های بازاریابی که سئو و هوش مصنوعی را ادغام می کنند در حال افزایش است و جای تعجب نیست که دارندگان سایت، به سمت تولید محتوا از این طریق بروند . زیرا این ادغام ها می توانند به طرز باورنکردنی در زمان، صرفه جویی کند.
اما با همه بهروزرسانیهای اخیر گوگل
آیا میتوان از نرمافزارهای محتوانویسی با خیال راحت استفاده کرد؟
جواب مثبت است. بیرون کشیدن پیشنویسهای تولید شده به صورت خودکار، کار بزرگی نیست، اما بازاریابان مطمئناً میتوانند از این ابزارها برای کمک به سرعت بخشیدن به جریان کاری محتوای خود استفاده کنند و تولید محتوای با کیفیتی داشته باشند.
حال چند ابزار را به شما معرفی میکنیم که اصالت یا مردم محوری بودن محتوا را قربانی نمی کنند:
Content briefs: این ابزار می توانند به نویسندگان شما کمک کنند تا کلمات کلیدی، وموضوعات فرعی مهمی را که باید در محتوای اصلی آنها گنجانده شود،پیدا کند.
Content outlines:
ابزار خوبی برای ارائه نقشه راه به نویسندگان بدون تکیه بر هوش مصنوعی است.
Content ideas: : این ابزار روند طوفان فکری را سرعت می بخشد چراکه حرکت از یک کلمه کلیدی به یک ایده محتوای مفید می تواند نیمی از نبرد باشد و یک ایده پرداز می تواند به جلوگیری از مسدود شدن نویسنده کمک کند.
-
اتوماسیون سئو
اتوماسیون سئو مانند هوش مصنوعی محتوا، در سال 2023، وظایف سئو به عنوان بازیاب دیجیتال برای استفاده از قدرت پلت فرم ها و ابزارهای نرم افزار سئوی سازمانی را خودکار تر و اتوماسیون تر خواهد شد.
مثلا:
- ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانند کارهایی را که زمانی به کار صفحه گسترده دستی زیادی نیاز داشتند، اتوماسیون کنند.
- میتوانند به افرادی که از SEO کمتر آگاه هستند کمک کنند تا بهینهسازیهای مورد نیاز را شناسایی کرده و بر اساس آن اولویتبندی کنند.
- همچنین به کسب و کارها و آژانس ها به طور یکسان اجازه می دهد تا از تاکتیک ها به طور مؤثرتر مراقبت کنند و بیشتر بر استراتژی تمرکز کنند.
-
تغییرات به CTR توسط موقعیت های SERP
با اسکرول بی پایانی که اکنون هم در تلفن همراه و هم در دسکتاپ در دسترس است، گوگل پیمایش در صفحات متعدد نتایج SERP را برای کاربران آسانتر کرده است تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
در طول سالها، رابطه بین موقعیت رتبهبندی و CTR نسبتاً ثابت باقی مانده تو اکثر کلیکها به سه نتیجه اول میروند.
اما در سال 2023، نرخ کلیک احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا جستجوگران راحت تر در چندین صفحه نتایج جستجو حرکت می کنند.
اما مسئله جستجوی بدون کلیک، که ما سال ها در مورد آن می شنویم هم در این رتبه بندی نکته حائز اهمیتی است . در مطالعه اخیر SEMrush نشان داده شده، با اضافه کردن قطعات برجسته و و ویژگی های جستجو مانند People Also Ask ، تنها حدود 25.8٪ از جستجوها با صفر کلیک انجام میشود . بر این اساس، CTR ها ممکن است آنقدر که تصور می شد کلیک نشوند.
با این حال، اگرچه رسیدن به صفحه اول هنوز ایده آل است، اما به دلیل پیمایش بی پایان، بودن در صفحه دو یا سه مزایای بیشتری نسبت به گذشته دارد. بنابراین مطمئن شوید که آن عناوین صفحه و توضیحات متا را بهینه می کنید و از ویژگی هایی مانند نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنید، تا محتوای خود را در SERP جذاب تر و قابل کلیک تر کنید.پ
به صورت کلی بعضی از اپدیتهای مهم اخیر گوگل شامل عناصری مانند:
- پیشروی در الگوریتم RankBrain
- عناصر E-A-T در سئو (Expertise-Authority-Trustworthiness)
- بروزرسانی وبکرالرهای گوگل در نورد درونی و بیرونی.
- تاثیر موثر سرعت بارگزاری صفحات در رتبهبندی.
- بالا بردن کیفیت محتوای وبسایتها و خلاصه سازی بهتر محتوا در نتایج جستجو
برای موفقیت در سئو، توصیه میشود تغییرات گوگل را به صورت منظم پیگیری کنید، محتوای با کیفیت و مرتبط با عنوان را ارائه دهید، سرعت بارگزاری صفحات را افزایش دهید و به سئو فنی سایت توجه کنید.
نتیجه
به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل در ماه مارس 2023 یادآور این نکته است که متخصصان سئو و صاحبان وب سایت باید همیشه در تلاش باشند تا مزیت های رقابتی خود را حفظ کرده و خود را به روز کنند. در واقع متخصصان سئو،با اطلاعرسانی، نظارت بر معیارها، تمرکز بر محتوای با کیفیت و بهینهسازی جنبههای فنی، میتوانند اطمینان داشته باشند که سایتشان مورد تایید گوگل قرار خواهد گرفت.
در نهایت، این بهروزرسانیها برای بهبود تجربه جستجوی کاربر در نظر گرفته شدهاند، بنابراین همیشه نیازهای مخاطبان خود را اولویت بندی کنید و سعی کنید محتوای با ارزش ارائه دهید.
همچنین شما کاربران عزیز میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هرگونه همکاری سئو با نوین رنک از طریق بخش طراحی و سئو سایت اقدام نمایید.
نظرتون در خصوص سئو و آینده سئو چیه؟ سایت شما از لحاظ سئو در چه وضعیت و مرحله ای هستش؟ از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
درباره nrank.ir
یادمه وقتی تو دنیای کارمندی تونستم سایت خیریه رو به خط 1 گوگل برسونم در اوایل کارم، گفتم خوب یک سایتی و راه اندازی میکنم که بتونم به کسب و کار های آنلاین بیشتری کمک کنم و بعد از کلی سرمایه گذاری روی خودم، با آموزش ها، دوره ها و ... نتیجه اون تفکر در امروز شده نوین رنک که افتخار همکاری با موسسات زیادی و داره.
نوشتههای بیشتر از nrank.ir
دیدگاهتان را بنویسید