استوریهای اینستاگرامی تقریباً روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، این یعنی حداقل نیمی از کاربران اینستاگرام هر روز از استوری استفاده کرده و آنها را مشاهده میکنند. با وجود چنین استفاده شدیدی اگر هنوز از استوریهای اینستاگرام استفاده نمیکنید این مقاله شما را قانع میکند که نظر خود را تغییر دهید. اگر آماده هستید شما را با 10 نکته طلایی برای ساخت استوری اینستاگرام و جذب بیشترین تعداد فالوور آشنا میکنیم.
استوری اینستاگرام (Instagram Story) چیست؟
استوریهای اینستاگرام تصاویر، ویدیو و صوتهایی هستند که در بالای پنل اپلیکیشن نمایش داده میشوند و بعد از 24 ساعت اشتراک گذاری ناپدید میشوند. امروزه این استوریها که میتواند تا یک دقیقه هم باشند اهمیت زیادی پیدا کرده اند.
زیرا استوری شامل ویژگیهایی مانند اسکرول و لینک دادن است که به لطف آنها شما این فرصت را پیدا خواهید کرد که مردم را به سمت برند و محصولات خود هدایت کنید، همچنین با این نوع فرصتها میتوانید در مدت کوتاهی به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید.
از ویژگیهای خوب استوری اینستاگرام این است که با مخاطبان خود به راحتی ارتباط برقرار میکنید، با این داستانهای دیجیتالی میتوانید خود را به مردم معرفی کنید و توجه آنها را به سمت خود بکشانید تا به روشی خلاقانه به آنها نشان دهید که چرا باید شما را انتخاب کنند.
همچنین با استفاده از این استوریها میتوانید سرگرمی خود را به اشتراک بگذارید تا ارتباط صمیمانه تری با مشتریان خود داشته باشید، به لطف بازخورد استوریها امکان افزایش فروش خواهید داشت و میتواند شما را به سودهای زیادی برساند.
استوری ها محبوبیت زیادی دارند یا پستها اینستاگرام؟
استوریهای اینستاگرام ویدیو یا عکسهای اسلایدی هستند که به مدت کوتاهی در اینستاگرام نمایش داده میشوند، دنبال کنندگان شما فقط به مدت ۲۴ ساعت میتوانند این استوریها را مشاهده کنند و پس از آن بایگانی میشوند.
بهتر است این نکته را بدانید که مخاطبان به دلیل کوتاه مدت بودن استوریها و تعداد بالای آنها به پستهای بیحرکت اینستاگرام ترجیح میدهند.
اما پستهای اینستاگرام برای همیشه ماندگار هستند و دسترسی گستردهتری نسبت به استوری دارند. آنها همچنین مکالمات و تعاملات بهتر با دنبال کنندگان آسان میکنند که میتوانند در طول زمان اتفاق بیفتند. آنها دیگر ویژگیهایی مانند نظرسنجی و سوالات را ندارند اما همچنان محتوای متفاوتی را ارائه میدهند که شامل ویدیوها و پستهای تک تصویری است.
هنگام استفاده از استوریهای اینستاگرام کمی زمان بگذارید تا با جلوهها و ویژگیهای آنها آشنا شوید، شما همیشه میتوانید در حالی که هنوز در حال پیش نویس هستید آن را آزمایش کنید، عکسهای لایهای را روی ویدیو امتحان کنید، متن خود را تغییر دهید تا با رنگهای برندتان مطابق باشد، گیف و فیلتر اضافه کنید.
به طور کلی هر بخش از اینستاگرام دارای الگوریتم متفاوتی است که محتوا را به صورت منحصر به فرد پیدا و ارائه میکند، الگوریتم استوری اینستاگرام، محتوای حسابهایی را که بیشتر با آنها در تعامل هستید در اولویت قرار میدهد.
این بر اساس تعداد دفعاتی است که استوری یک حساب را مشاهده میکنید و تعامل کلی شما با آن کاربر نیز داشته اید. به دلیل کوتاه مدت بودن استوری آنها بیشتر در مورد فروش فوری مناسب هستند.
چگونه در اینستاگرام، استوری بگذاریم؟
ممکن است بعضی از مخاطبان نحوه قرار دادن استوری در اینستاگرام را ندانند اما به طور کلی این کار بسیار آسان است، هنگامی که اینستاگرام خود را باز میکنید میتوانید با ضربه زدن روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه فیلمها یا عکسها را در استوری خود به اشتراک بگذارید.
قبل از اینکه اولین داستان خود را به اشتراک بگذارید، یک علامت مثبت روی عکس نمایه شما وجود دارد. با این حال پس از قرار دادن اولین استوری، علامت مثبت ناپدید میشود و با لمس عکس نمایه داستانی که به اشتراک گذاشتهاید باز میشود.
برای اشتراک گذاری چند استوری در اینستاگرام روی نماد مثبت در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
صفحه اشتراک گذاری که باز میشود به تب استوری بروید و عکس یا ویدیو مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه Add To Your Story از این منو یک داستان جدید را به اشتراک بگذارید.
10 نکته طلایی برای ساخت استوری اینستاگرام و جذب بیشترین فالوور
استوری اینستاگرام یکی از ارزشمندترین محتواها در این پلتفرم است که به مدت 24 ساعت دوام میآورند، با ساخت استوریهای حرفهای میتوانید خود را از دیگران متمایز کنید، همچنین به شما اجازه میدهند که با مخاطبان خود در ارتباط بمانید و تعامل برقرار کنید.
در ادامه ۱۰ نکته طلایی برای ساخت استوری اینستاگرام به شما معرفی میکنیم که بتوانید بیشترین تعداد فالوور را جذب کنید، به همین دلیل است که تصور اینفلوئنسرها بدون ایجاد استوری در اینستاگرام غیر ممکن است.
1. ویژگیهای ویرایش در صفحه استوری
اگر در حال درست کردن استوری اینستاگرام هستید باید با استفاده از ویرایشگرهای صفحه آن را به طور حرفهای بسازید. راههای زیادی وجود دارد که میتوانید تصاویر، متن و رنگهای خود را در استوری برجسته کنید.
در ادامه خلاصهای از شش آیکون ویرایش در استوری برایتان آوردهایم، از چپ به راست:
نماد ذخیره به شما امکان میدهد تصویری را که روی آن کار میکنید ذخیره کنید یا میتوانید خود تصویر را ذخیره کرده یا ویرایش شده آن را، اگر به گیف یا موسیقی اضافه کرده باشید به طور خودکار ذخیره میشود.
نماد فیلتر به شما امکان میدهد که برخی از فیلترهای VR را که در هنگام ویرایش تصویر یا ویدیو، اضافه کنید. بهتر است که برای سازگاری فیلترها با عکس یا ویدیوهایتان، ترفندهایی را یاد بگیرید.
نماد پیوند به شما امکان میدهد که چیزی را به استوری خود پیوند دهید و اگر در مورد موضوع خاصی صحبت میکنید میتواند مفید باشد. اما متاسفانه اینستاگرام به کاربران کمتر از ۱۰ هزار فالوور این امکان را نمیدهد، مگر اینکه به ویدیوی IGTV خود پیوند داده باشید.
نماد برچسب شامل ویژگیهای تعامل و برچسبهای اضافی است که میتوانید به استوری خود اضافه کنید. برای دسترسی به آنها کافی است که روی صفحه نمایشگر لمس کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید.
نماد بعدی که در صفحه اینستاگرام وجود دارد، نماد طراحی است که به شما امکان میدهد تا با استفاده از چند قلمو و پاککن، متن یا نقاشیهای دست نویس را اضافه کنید.
در نهایت نماد متن که به شما امکان میدهد که متن روی استوری خود قرار دهید، همچنین با ضربه زدن در هر نقطه از صفحه قابل دسترس است.
2. تصویر خود را برای اندازه مورد نیاز – 1080 x 1920 پیکسل بهینه کنید
شما این امکان را دارید که مستقیماً در ویرایشگر Stories عکس بگیرید و از آنجا ویرایش کنید یا عکس را در برنامه دوربین معمولی خود در تلفن خود بگیرید و آن را وارد کنید.
اگر عکس را در ویرایشگر استوری میگیرید و مستقیماً ویرایش میکنید، به استفاده از تنظیمات پیش تنظیم و ویرایشگر تصویر اینستاگرام محدود میشوید، اگرچه تصاویر دقیقاً در اندازه مورد نیاز استوریها خواهند بود.
از طرف دیگر، اگر عکس را در برنامه دوربین بگیرید، گزینههای بیشتری برای ویرایش در سایر برنامههای ویرایش یا برنامهای که در گوشی شما تعبیه شده است خواهید داشت.
با این حال، هنگامی که تصویر ویرایش شده را به ویرایشگر Stories وارد میکنید، برای جلوگیری از ایجاد حاشیه در خارج، باید کمی بزرگنمایی شود.
3. با رنگ سفارشی کنید بر روی استوری هایتان کار کنید
رنگها را میتوان برای موارد مختلف در استوریها استفاده کرد: رنگ متن، رنگ قلم مو، رنگ پسزمینه، رنگهای تاکیدی و موارد دیگر. فقط متن را هایلایت کرده و رنگ را در پایین ویرایشگر متن انتخاب کنید.
آیا از 9 رنگی که میتوانید روی صفحه انتخاب کنید خسته شدهاید؟ برای دو صفحه دیگر از نه رنگ، پیشنمایشهای رنگی را به سمت چپ بکشید.
هنوز رنگ دیگری میخواهید؟ روی نماد قطره چکان ضربه بزنید تا رنگی را از هر جایی در ویرایشگر انتخاب کنید. این اجازه میدهد تا مقداری هم افزایی رنگ بین چیزهایی که اضافه میکنید و خود تصویر ایجاد کنید.
اگر گزینه دیگری خارج از رنگهای تصویر میخواهید، روی رنگ ضربه بزنید و نگه دارید و کمی به سمت بالا بکشید. این به شما این امکان را میدهد که از بین کل رنگها انتخاب کنید تا رنگی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید.
4. فونتها و قالبهای متنی مختلف را آزمایش کنید
هنگام اضافه کردن متن به یک پست، چند روش وجود دارد که میتوانید متن را طوری ویرایش کنید که دقیقاً همانطور که میخواهید ظاهر شود.
اول از همه، با یک تصویر یا ویدیو شروع کنید. برای شروع تایپ کردن، روی هر نقطه از صفحه ضربه بزنید. میتوانید هر تعداد کادر متنی را که میخواهید اضافه کنید، فقط با ضربه زدن روی یک کادر متنی و ضربه زدن روی صفحه برای شروع جعبه دیگر. اینستاگرام پنج فونت برای انتخاب دارد: Classic، Modern، Neon، Typewriter و Strong.
اگر متن شما آنطور که میخواهید برجسته نشان داده نمیشود، روی کادر با علامت A در آن ضربه بزنید تا پسزمینه رنگی اضافه شود. با استفاده از همان نکات انتخاب رنگ که در بالا ذکر شد، میتوانید هر رنگی را که می خواهید برای پس زمینه انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای فونت های Classic، Strong و Typewriter در دسترس است.
5. ویژگیهای اضافی اینستاگرام را امتحان کنید
هنگامی که تصاویر خود را انتخاب میکنید، رنگهای خود را انتخاب میکنید و متن خود را تنظیم میکنید، اینستاگرام دارای مجموعهای از ویژگیهای اضافی است که میتوانید از آنها برای تقویت استوریهای خود استفاده کنید. صفحه ویرایش را به سمت بالا بکشید تا گزینههای بیشتری از جمله مکان، ذکر، هشتگ، گیف، موسیقی، زمان، نظرسنجی، سؤالات، شمارش معکوس، آزمونها، چت، برچسبها و موارد دیگر نشان داده شود.
در حالی که گزینه اضافه کردن منشن و هشتگ در قالب Stories را دارید، محدود به این گزینه نیستید. همچنین میتوانید به همان روشی که متن اضافه میکنید، منشنها و هشتگها را اضافه کنید و آنها را بر اساس آن قالببندی کنید.
پرسشها، نظرسنجیها و آزمونها میتوانند ابزارهای ارزشمندی برای ایجاد تعامل از طریق استوریهای شما و راهی واقعاً عالی برای تعامل مستقیم با فالوورهای شما باشند.
6. ارسال استوری بیش از 15 ثانیه
اگر استوریهای زیادی در اینستاگرام به اشتراک میگذارید، احتمالا از اینکه زمان استوری کمتر از 15 ثانیه است ناراحت هستید؛ البته هم اکنون میتوانید این محدودیت را بردارید.
کافیست که ویدئوی خود را به قسمتهای کوچک تبدیل کنید، صبر کنید! احتیاج نیست این کار را دستی انجام دهید، در اندروید از Story Cutter و در آیفون از CutStory استفاده کنید.
7. افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام
موسیقی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، مهم نیست در چه کشوری هستید. استیکر استاندارد موسیقی موجود در استوری اینستاگرام در هر کشوری کار نمیکند، بنابراین در اینجا یک ترفند کوچک برای دور زدن آن وجود دارد.
- یکی از برنامه های موسیقی خود مانند Spotify را در تلفن خود باز کنید
- قسمتی از موسیقی را که میخواهید در داستانهایتان باشد جستجو کنید
- پخش را فشار دهید
- حالا به دوربین استوری اینستاگرام خود بروید و شروع به ضبط کنید
- پس از اتمام، ویدیو را ذخیره کنید
- اکنون موسیقی در زیر ویدیو پخش میشود و آماده ارسال در Spotify است.
- یک تایم یا هایپرلپس اضافه کنید
هایپر یا تایم لپس مجموعهای از عکسها هستند که در یک ویدیو به هم چسبانده شدهاند. این یک نمای جدید جالب از مکانی که در حال حاضر هستید اضافه می کند.
ضبط را فشار دهید، آن را به سمت غروب آفتاب بگیرید یا حداقل 1 دقیقه از یک نقطه به نقطه دیگر راه بروید و یک ویدیوی جالب خواهید داشت.
8. بیش از حد استوری درست نکنید!
مردم زمان و صبر محدودی دارند و احتمالاً نمیخواهند 30 ویدیوی جدید 15 ثانیهای را ببینند. قانون سرانگشتی را حفظ کنید، بیش از 4 یا 5 داستان را همزمان ارسال نکنید. استوریهای باقی مانده خود را چند ساعت بعد ارسال کنید. هیچ کس دوست ندارد تعداد زیادی استوری ببیند، در واقع سریعتر در داستانهای شما کلیک میکند که برای شما بد است.
9. افراد را به پست جدید اینستاگرام خود دعوت کنید
به فالوورهای خود اطلاع دهید که عکس جدیدی ارسال کردهاید. عکس را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید اما کل عکس را به آنها نشان ندهید. یک تیزر کوچک به آنها بدهید تا علاقهمند شوند کل عکس را ببینند. عکس را با متن، نمادها یا تصویر بپوشانید.
10. مورد آخر را شما ازطریق بخش نظرات به ما بگویید
اینکه چگونه بتوانیم یک استوری ایده آل طراحی و منتشر کنیم که باعث جذب هدفمند مخاطب شود، دلایل و علت های بسیاری دارد که میتواند توسط اشخاص متفاوتی به روش های گوناگونی صورت پذیرد، حال شما عزیزان ازطریق بخش نظرات به ما بگویید، شما چگونه ازطریق استوری ها به نتیجه مطلوب خود دست یافته اید؟
کلام آخر
با استفاده از 10 نکته طلایی برای ساخت استوری اینستاگرام میتوانید محتواهای خلاقانهای تولید کنید و تعداد زیادی فالوور جذب کنید. به خاطر داشته باشید که در داستانهای خود خلاقیت به خرج دهید و خود را با ترفندهای جدید بروزرسانی کنید.