چگونه با بهترین کلمات کلیدی سئوی قدرتمندی را ایجاد کنیم؟

چگونه با بهترین کلمات کلیدی سئوی قدرتمندی را ایجاد کنیم؟

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    قدر حالی که گوگل هر لحظه که فکر کنید ممکن است بروزرسانی‌های الگوریتم‌هایش شما را غافلگیر کند! اما چگونه با بهترین کلمات کلیدی سئوی قدرتمندی را ایجاد کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که انتخاب کلمه کلیدی مناسب مهم‌ترین روش برای بهینه سازی وب سایت است.

    اهمیت انتخاب کلید واژه مناسب به قدری بالاست که یک کسب و کار را به نوک قله کوه می‌رساند و دیگری را آماده سقوط می‌کند، پس باید یاد بگیرید که کدام کلمات کلیدی را انتخاب کنید و در محتوای سایت خود قرار دهید، تحقیق کلمات کلیدی یا همان کیبورد ریسرچ مهمترین قدم، پیش از آغاز تولید محتوا است.

    به طور کلی شما باید بدانید چه کلمات کلیدی در صنعتتان بیش از سایر کلمات جستجو می‌شوند و سپس، روی همان کلید واژه‌ها شروع به تولید کردن محتواهای جذاب و با ارزش می‌کنید، این به شما کمک می‌کند بدانید که چه محتوایی را باید تولید کنید که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را هدف قرار دهد.

    تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ و کسب بهترین کلمات کلیدی برای سئوی قدرتمند

    تحقیق کلمات کلیدی فرایند یافتن، تجزیه و تحلیل عبارت‌های جستجویی است که افراد با هدف استفاده از آن داده‌ها را برای یک هدف خاص، اغلب برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا بازاریابی عمومی، وارد موتورهای جستجو می‌کنند، همچنین محبوبیت کیورد ریسرچ بسیار بالاست و می‌تواند سئو سایت و رتبه بالایی را برای وب سایت ایجاد کند.

     

    اما چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

    این تحقیقات به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را که برای هدف قرار میدهید بینش ارزشمندی را در مورد سوالاتی که مخاطبان هدف شما واقعاً در گوگل جستجو می‌کنند ارائه می‌دهد.

    افراد هنگام انجام تحقیقات آنلاین از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجو در برابر مخاطبان اولویت قرار گرفته باشد، ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد، بنابراین شما باید آن جستجوها را هدف قرار دهید.

    کیبورد ریسرچ فرایندی است که در طی آن می‌توانید اصطلاحاتی که افراد با استفاده از آنها در موتورهای جستجوگر به یک هدف خاص می‌رسند را پیدا کنید، همچنین این تحقیقات می‌تواند سوالاتی که مردم از موتورهای جستجو می‌پرسند، محبوبیت این سوالات و سختی رتبه‌بندی آنها را کشف کند، این موارد اطلاعاتی هستند که برای تولید محتوای مناسب به شما کمک بسیاری خواهند کرد.

     

    دلیل اهمیت کلمات کلیدی چیست؟

    دلیل اهمیت کلمات کلیدی چیست؟

    کلمات کلیدی مهم هستند زیرا به شما کمک می‌کنند تا بفهمید کاربران در جستجو چه چیزی می‌خواهند تا بفهمید چه محتوایی را باید برای رفع نیازهای آنها ارائه دهید، کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید به تعیین استراتژی محتوای شما و اینکه چه موضوعاتی در وب سایت خود قرار دهید کمک می‌کند، این به این معنی است که مرتبط‌ترین اصطلاحات را برای افزایش توانایی خود در رتبه‌بندی و در نتیجه افزایش ترافیک وب سایت در نظر بگیرید.

    ما مدام می‌شنویم که سئو در طی ۱۰ سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چگونه کلمات کلیدی غیر مهم توانسته‌ اند کمک کنند تا سایت‌های فراوانی در جایگاه بهتر گوگل قرار بگیرند، اما این موضوع تا حدی درست است؛ زیرا استفاده از کلمات کلیدی که دقیقاً منطبق با جستجوی کاربران هستند از نظر یک متخصص سئو مهمترین عامل در رتبه‌بندی وب سایت‌ها نیست، بلکه هدف اصلی کلمه کلیدی است و اینکه آیا یک محتوای ارزشمند برای آن کیبورد وجود دارد یا خیر.

    اما به این معنی نیست که تحقیق در مورد کلمه‌های کلیدی فرایندی منسوخ شده است؛ کیبورد ریسرچ به شما می‌گوید افراد به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند و با فرض اینکه شما از ابزار سئوی مناسب استفاده می‌کنید، این موضوعات در بین مخاطبان شما چقدر محبوب هستند، با تحقیق کلمه کلیدی می‌توانید بفهمید هر ماه چه حجمی از جستجوهای سایت شما در چه موضوع‌هایی قرار دارند.

    وقتی کوئری مناسب حوزه خودتان را پیدا کردید یعنی کلماتی که بیشترین جستجو را در میان کاربران دارند، به راحتی می‌توانید محتوای مناسب با آن را تولید کرده و توجه کاربران را به سایت خود جلب کنید.

     

    چگونه باید از کلید واژه مناسبی استفاده کرد؟

    برای استفاده از کلید واژه مناسب شما باید نوع صفحه و محتوای مناسب را برای پرداختن به آن ایجاد کنید، درک نحوه انجام این کار انجام یک مرحله مهم به عنوان روند تحقیق کلمات کلیدی است. با توجه به مراحل زیر شما می‌توانید بهتر متوجه شوید.

     

    • موضوع اصلی را شناسایی کنید

    فکر کنید کلمات کلیدی کسب و کار شما لیست شده‌اند و ممکن است از خود بپرسید آیا برای هر کلمه کلیدی باید صفحات مختلف بسازم یا همه آنها را در یک صفحه هدف قرار دهم؟ جواب به این سوال تا حد زیادی به چگونگی وابسته بودن این کلمات به هم مربوط است،

     آیا این کلمات کلیدی بخشی از یک موضوع اصلی هستند یا همه آنها موضوعات جداگانه را شکل می‌دهند؟

    با مشاهده نتایج گوگل این موضوع را بهتر درک می‌کنید، به عنوان مثال برخی از صفحات رتبه‌بندی مشابهی را برای قهوه تهیه قهوه خامه‌ای مشاهده می‌کنیم. اما عنوانی مثل قهوه خامه‌ای بدون شکر بخشی از یک موضوع گسترده است که به موضوع اصلی یعنی تهیه قهوه خامه‌ای مرتبط نیست.

     بنابراین احتمالاً باید برای رتبه‌بندی این کلمه کلیدی یک محتوای جداگانه تهیه شود، برای شناسایی موضوع اصلی باید کلمه کلیدی را پیدا کنیم که بیشترین بازدید را فراهم کند.

     

    • هدف جستجو را شناسایی کنید

    در این قسمت فکر کنید شما در انتخاب کیبورد مناسب توانسته‌اید کلمات کلیدی را یادداشت کنید؛ اگر یک فروشگاه آنلاین با وبلاگ دارید باید بدانید که برای ارسال پست‌های وبلاگ در مقابل صفحات محصول کدام یک را هدف قرار دهید، برای برخی از کلمات کلیدی کاملاً واضح است.

    فکر کنید شما یک صفحه محصول برای نحوه دم کردن قهوه سرد ایجاد نمی‌کنید زیرا منطقی نیست، کاربران می‌خواهند بدانند که چگونه قهوه به صورت سرد تهیه کنند و نه اینکه دنبال تجهیزات مخصوص برای فروش قهوه باشند، اما کلمه کلیدی آسیاب قهوه دستی می‌تواند عنوان صفحه محصول باشد برای وبلاگ می‌توانید به روی عنوان بهترین آسیاب قهوه دستی کار کنید، بنابر این به جنس کلمه کلیدی خود بسیار دقت کنید.

    کلمات کلیدی بلند، ترافیک جستجوی کمتری دارند اما همچنین رقابت کمتری نیز برای آنها وجود دارد، بنابراین رتبه‌بندی در این نوع کلید واژه‌ها آسان‌تر است مثلاً عنوان شما «بهترین سئوکار کرج» است، بهتر است از «عنوان بهترین سئوکار کرج + نمونه کارها» را استفاده کنید.

     

    بهترین کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو

    خوب است بدانید که هیچ کلمه کلیدی بهترینی برای جستجوگرهایی مثل گوگل وجود ندارد، کلماتی که بسیار توسط مخاطبان جستجو می‌شوند همان بهترین کیبوردها هستند با در نظر گرفتن این موضوع شما می‌توانید یک استراتژی تهیه کنید که کمک کند تا صفحات سایت خود را در رتبه‌های بهتری قرار داده و میزان بازدیدتان را افزایش دهید.

    بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی شما به مرتبط بودن، آتوریتی‌ و volum آن بستگی دارد، شما می‌خواهید کلمات کلیدی را پیدا کنید که بسیار جستجو می‌شوند تا بتوانید رقابت‌تان را بر این اساس پیش ببرید. برای این کار باید سعی کنید محتوای شما کامل‌تر و معتبرتر از محتوای 3 لینک اول گوگل روی کلمه کلیدی خاص باشد، این کار به شما کمک می‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید.

    وقتی لیستی از کلمه‌های کلیدی را در اختیار داشته باشید به شما کمک می‌کند روی موضوعات مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید از این طریق بتوانید پیشرفت‌های کوتاه و بلند مدت به دست آورید. حواستان باشد که هر چند ماه یکبار کلمه کلیدی‌ها را دوباره ارزیابی کنید.

    این ارزیابی بهتر است هر سه ماه یکبار باشد که بسیار زمانبندی مناسبی است، اما برخی از مشاغل دوست دارند این کار را در بازه‌های کمتر یا بیشتری انجام دهند، با کسب اعتبار بیشتر در SERP، خواهید فهمید که می‌توانید کلمات کلیدی بیشتر و مفیدتری را به لیست خود اضافه کنید تا جایگاه شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، تثبیت شود.

     

    استراتژی انتخاب بهترین کلمه کلیدی

    استراتژی انتخاب بهترین کلمه کلیدی

    تحقیق کلمه کلیدی با فکر کردن در مورد چگونگی جستجوی مشتریان بالقوه برای کسب و کار یا وب سایت مربوطه شروع می‌شود، سپس می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش ایده‌ها و یافتن عبارت کلیدی بیشتر استفاده کنید. 

    در ادامه چند روش عملی برای کشف و انتخاب کیبورد مناسب آورده‌ایم:

    • کلمه کلیدی اصلی را پیدا کنید

    کلمات کلیدی اصلی پایه و اساس فرایند تحقیق کلید واژه‌ها هستند، آنها جایگاه سایت شما را تعریف می‌کنند و به شما کمک می‌کنند که رقبای خود را بشناسید؛ هر ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی کلمه کلیدی اصلی می‌خواهد، سپس از آن برای تولید لیست بزرگی از ایده‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

    اگر در حال حاضر محصول یا خدماتی دارید که می‌خواهید به صورت آنلاین تبلیغ کنید پیدا کردن کلمات کلیدی آسان است؛ فقط به آنچه مردم در گوگل تایپ می‌کنند بیندیشید تا پیشنهادهای مختلف را پیدا کنید.

     

    • ببینید رقبای شما با کدام کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند

    بررسی اینکه رقبای شما با انتخاب کدام کلمه کلیدی چه رتبه‌ای را به دست آورده‌اند معمولاً بهترین راه برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی است، اما ابتدا باید رقبا را شناسایی کنید. فقط یکی از کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه وب سایت‌هایی در صفحه اول رتبه دارند.

    به عنوان مثال اگر در کار سئو هستید، در گوگل این عبارت را سرچ کنید و سپس ۱۰ لینک اول رقبای اصلی شما هستند. در هر صورت شما هنوز هم باید هنگام تعیین وب سایت‌های رقیب از قضاوت خود استفاده کنید.

     

    • از ابزار تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید

    قطعاً رقبا منبع بزرگی برای انتخاب کلید واژه دارند اما هنوز تعداد زیادی کلمه کلیدی وجود دارند که رقبای شما آنها را هدف قرار نمی‌دهند، با استفاده از آنها می‌توانید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید.

    ابزار تحقیق کلمات کلیدی همه به یک شکل کار می‌کنند و شما باید یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید و در این ابزارها جستجو کنید تا ایده‌های مختلف را بر اساس کلمه کلیدی بیرون بکشید.

    کیبورد پلنر شاید شناخته شده‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی است این ابزار به اندازه کافی هوشمند است که ایده‌های مربوط به کلمات کلیدی را به شما نشان می‌دهد. به غیر از این ابزار، سایت‌های دیگری وجود دارند که با کمی تفاوت عملکردی مشابه را نشان می‌دهند.

     

    • به پیشنهادهای گوگل نگاهی بیندازید

    توجه به پیشنهادهای گوگل در پایین نتایج جستجو روشی عالی برای انتخاب کیورد مناسب و پیدا کردن بازه گسترده‌ای از عناوین کلیدی است، وقتی عبارتی را در نوار جستجوی گوگل کلیک می‌کنید، به پایین نتایج بروید، بلافاصله متوجه برخی پیشنهادات مربوط به جستجوها می‌شوید. این عبارات کلیدی واند ایده‌هایی برای کلمات کلیدی دیگر ایجاد کند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

     

     لیست اولیه از کلمات کلیدی هدف

    هنگام ایجاد لیست اولیه از کلمات کلیدی هدف مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و خود را در جای مشتریان قرار دهید، از خود بپرسید اگر می‌خواستم یکی از خدمات یا محصولات را جستجو کنم در گوگل باید چه چیزی را تایپ می‌کردم همچنین می‌توانید از اعضای خانواده یا دوستان و مشتریان فعلی مشورت بگیرید تا نظر آنها را درباره عباراتی که جستجو استفاده می‌کنند بفهمید.

     

    کلام آخر

    در مطالب بالا متوجه شدید که چگونه با بهترین کلمات کلیدی سئوی قدرتمندی را ایجاد کنیم، اگر در کسب و کاری تازه وارد شده‌اید و رقبای شما از سال‌ها قبل روی وب سایتشان کار کرده‌اند، احتمالا شانس خود را برای کلمات کلیدی از دست می‌دهید، البته گاهی پیش می‌آید که به خاطر معیارهای دیگر سئو مانند بک لینک یا سرعت سایت، وب سایتی تازه کار می‌تواند رقیب خود را کنار بزند، پس بهتر است نکاتی که گفته شده را در گوشه ذهن خود داشته باشید و در عین حال به بهترین شکل سایت را بهینه کنید و با قدرت پیش بروید.

     

    برای دریافت نمونه کارها، و خدمات سئو حرفه ای نوین رنک ازطریق بخش نمونه کارها و خدمات ما و خدمات سئو سایت اقدام نمایید.

     

    با ما خدماتی حرفه ای دریافت کنید

    5/5

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیشتر بخوانید و  به مطالعه و یادگیری ادامه دهید
     
    پیمایش به بالا