وقت آن رسیده که دست به کار شوید و از میان رقبای سرسخت سئو بالا بروید و خودتان را به رتبههای گوگل برسانید، سئو یک مهارت و دانش تخصصی است اما چندان هم پیچیده نیست، یعنی با کمی تلاش و تمرین میتوانید از پس سئوی سایت خود بربیاید و شما به کمک مقاله راهنمای کامل سئو خیالتون راحت تر باشه، تا انتها با نوین رنک همراه باشید..
در این مقاله به شما راهنمای کامل سئو جهت بهبود رتبه و دسترس پذیری سایت به رتبه اول گوگل را آموزش خواهیم داد. کافی است یکبار برای همیشه کار خود را با تلاش به پایان برسانید و نتیجه آن را ببینید.
گوگل برای رتبه بندی سایتها در صفحه نتایج خود، ملاکها و معیارهای متفاوتی را در نظر میگیرید و نکته مهم اینجاست که این الگوریتمها دائم در حال تغییر هستند و روز به روز شاهد بهتر شدن آنها هستیم. هر قدر بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، گوگل رتبه بهتری به سایت شما خواهد داد.
نکته مهمی که وجود دارد این است که فاکتورهای گوگل یکی دوتا نيستند و نمیتوان تمام تکنیکهای سئو را روی سایت اعمال کرد.
دوما گوگل همانقدر که استفاده از تکنیکهای سئو را پیشنهاد میدهد در مقابل، در استفاده بیش از حد این تکنیکها هشدار میدهد پس در سئو کردن سایت خود زیاده روی نکنید.
بهینه سازی موتور جستجو چیست؟
بهینه کردن موتورهای جستجو هنر و علم کسب رتبه بالاتر در صفحات جستجو مانند گوگل است. از آنجایی که جستجو یکی از اصلیترین راههای کشف محتوا توسط افراد به صورت آنلاین است، رتبهبندی بالاتر وابسته به موتورهای جستجوگر است که میتواند منجر به افزایش ترافیک یک وبسایت شود.
در گوگل و سایر موتورهای جستجو، صفحه نتایج اغلب تبلیغات پولی را در بالای صفحه نشان میدهد و به دنبال آن نتایج معمولی قرار میگیرد. ترافیکی که از طریق سئو بدست میآید اغلب به عنوان ترافیک جستجوی ارگانیک شناخته میشود تا آن را از ترافیکی که از طریق جستجوی پولی به دست میآید متمایز کند. جستجوی پولی اغلب به عنوان بازاریابی موتور جستجوی (SEM) شناخته میشود.
سئو چیست و چگونه کار میکند؟ ( راهنمای کامل سئو )
زمانی که وارد دنیای تولید محتوای دیجیتال میشوید احتمالا با اصلاح SEO مواجه خواهید شد. این اصلاحات اغلب استفاده شده و در برخی موارد بدون توضیح زیاد در مکالمه حذف میشود.
پس سئو چیست؟ تعریف دقیق سئو، بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و معمولاً به استراتژیهایی اشاره دارد که برای رساندن محتوا یا وب سایت شما به بالای صفحه نتایج طراحی شدهاند، زمانی که شخصی یک کلمه کلیدی یا عبارت را جستجو میکند، مطابق با آنچه شما انتشار دادهاید نتایجی بدست میآید.
سئو مخفف Search Engine Optimization برای شروع است و فرآیند بهبود یک وب سایت است به طوری که وقتی کاربران کلمات و عبارات خاصی را جستجو میکنند در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب میکند.
نحوه عملکرد سئو مرحله به مرحله
باور کنید یا نه، اینترنت به طور جادویی نمیداند چه چیزی در وب سایت شما وجود دارد. بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی فوقالعاده ساده و پیچیده است که هر کسی میتواند از آن برای دستیابی به دسترسی ارگانیک استفاده کند.
√ از سمت موتور جستجو
موتورهای جستجو از برنامه نویسی معروف به خزندههای وب یا عنکبوت استفاده می کنند. برنامهای که از هر وب سایت عبور میکند و محتوا را فهرست میکند. این خزنده ها اساساً از کلمات کلیدی و اصطلاحاتی که در محتوای شما می بینند، فهرست میکنند.
خزندههای وب به طور مداوم در حال بررسی محتوای جدید هستند و جنبههای مختلف وب سایت ها را بررسی میکنند ( به عنوان مثال آیا یک سایت برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است یا خیر).
انواع مختلفی از سئو وجود دارد که به عنوان سئو داخلی و سئوی خارجی شناخته میشود، که در آن خزندهها به عوامل درون وب سایت شما مانند صفحات جداگانه و وب سایت شما به عنوان یک کل نگاه میکنند.
هنگامی که آمارگیری انجام شد، موتورهای جستجو تصمیم میگیرند که چه محتوا یا سایتهایی برای هر کلمه کلیدی، موضوع یا عبارت جستجو در بالای نتایج جستجویشان مناسبتر هستند. ایده بهترین به عوامل متعددی مربوط میشود.
اینکه اطلاعات چقدر جدید است، چقدر مرتبط است، آیا سایت برای رایانه ها در مقابل کاربران تلفن همراه بهینه شده است.
√ مزایای اجرای سئو روی سایت
شما یک وب سایت ایجاد میکنید و محتوا را در آن قرار می دهید. افراد عبارتهای جستجو را وارد میکنند و محتوای شما به صورت رایگان در نتایج جستجو قرار میگیرد.
سئو یک تکنیک بازاریابی است که میتواند به وب سایت شما کمک کند تا رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) داشته باشد. با سئو، میتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و سرنخ و فروش بیشتری ایجاد کنید.
یکی از مزایای بارز سئو این است که با بهبود رتبه سایت، ترافیک سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش میدهد. سئو فرآیندی است که در آن محتوای وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه میشود که جستجوهای زیادی را دریافت میکنند و رتبه شما را در صفحات نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی بهبود میبخشد.
√ کاربرپسندتر کردن وب سایت ها
سئو کمک میکند تا موتورهای جستجو راحتتر به وب سایت شما پیمایش کنند. سئو شامل سازماندهی مجدد سایت و پیوندها برای یافتن و پیمایش صفحات در سایت شما میشود. سئو به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا یک وب سایت قوی و کاربرپسند ایجاد کنند که در موتورهای جستجو از ارزش بالایی برخوردار است و به نوبه خود به جذب مشتریان بیشتر به وب سایت خود کمک میکند و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش میدهد.
√ بهبود اعتبار سایت با استفاده از سئو
یکی دیگر از مزایای مهم سئو که بسیاری از شرکتها از آن غافل هستند این است که اعتبار شما را نزد مصرف کنندگان بهبود میبخشد. سئو به افزایش آگاهی از یک نام تجاری برای کسب و کار شما در میان کاربران موتورهای جستجو کمک میکند که به احتمال بیشتری به صفحه ای در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) اعتماد میکنند.
سئو میتواند به رتبه بالاتر سایت شما در جستجوهای تبلیغاتی کمک کند و در صورت استفاده صحیح از آن، با محصولات و خدماتی که میفروشید ارتباط بهتری برقرار کند. اگر رتبه خوبی داشته باشید، به مردم کمک میکند به شما اعتماد کنند، ترافیک بیشتری دریافت کنید و از مزایای سئو استفاده کنید.
√ اعتبار به وب سایت ها
سئو برای کاربرانی است که به دنبال محصولات و خدمات خاص و مرتبط هستند. این به ایجاد اعتبار برای وب سایت شما از طریق روشهای مختلف مانند دریافت بک لینک از سایر وب سایتهای معتبر در منطقه شما، بهینه سازی صفحات و محتوا، شناسایی خطاهای خزیدن و لینکهای شکسته و بهبود تجربه کاربری وب سایتهای شما کمک میکند.
√ سازگاری با موبایل
در آوریل 2015، جستجوی گوگل بیان کرد که سازگاری با تلفن همراه تأثیر بسزایی در رتبه بندی وب سایتها در جستجوی گوگل خواهد داشت. گوگل اعلام کرد که الگوریتم هایش بر روی تجربه کاربری در سال 2023 تمرکز خواهند کرد.
چیزی که صاحبان مشاغل ممکن است از آن آگاه نباشند این است که یکی از مزایای سئو برای کسب و کار کوچک شما این است که اطمینان حاصل شود که وب سایت شما بهترین تجربه کاربری ممکن را برای بازدیدکنندگان ارائه می.دهد که نقش مهمی در به حداکثر رساندن دید صفحات شما و بهبود آنها دارد.
تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو
درک اینکه موتورهای جستجو چگونه کار میکنند تنها اولین مرحله از فرآیند بهبود رتبه بندی جستجوی سایت است. در واقع بهبود رتبه سایت شامل استفاده از تکنیکهای مختلف سئو برای بهینه سازی سایت برای جستجو است.
√ تحقیق کلمات کلیدی
تحقیقات کلمات کلیدی اغلب نقطه شروع سئو است و شامل بررسی کلمات کلیدی سایت در حال حاضر رتبه بندی شده است، رقبا برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی میکنند و مشتریان بالقوه چه کلمات کلیدی دیگری را جستجو میکنند. شناسایی عباراتی که جستجوگران در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده میکنند، راهنمایی میکند که چه محتوای موجود را میتوان بهینه کرد و چه محتوای جدیدی را میتوان ایجاد کرد.
√ بازاریابی محتوا
هنگامی که کلمات کلیدی بالقوه شناسایی شدند، بازاریابی محتوا وارد عمل میشود. این میتواند به روز رسانی محتوای موجود یا ایجاد قطعات جدید از محتوا باشد. از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای محتوای باکیفیت برتری قائل هستند، مهم است که در مورد محتوایی که قبلاً در بازار وجود دارد تحقیق کنید و یک محتوای جذاب ایجاد کنید که تجربه کاربری مثبتی را ارائه دهد و شانس رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو را داشته باشد.
√ لینک سازی
از آنجایی که لینکهای وب سایت که در اصطلاح سئو «بک لینک» نامیده میشود یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو هستند، به دست آوردن بک لینکهای با کیفیت یکی از اهرمهای اصلی سئو است. این میتواند شامل تبلیغ محتوای خوب، دسترسی به وبسایتهای دیگر و ایجاد روابط با مدیران وبسایت، ارسال وبسایتها به دایرکتوریهای وب مرتبط، و گرفتن مطبوعات برای جذب پیوند از وبسایتهای دیگر باشد.
√ بهینه سازی درون صفحه
علاوه بر عوامل خارج از صفحه مانند لینکها، بهبود ساختار واقعی صفحه میتواند مزایای فوق العادهای برای سئو داشته باشد و عاملی است که کاملاً در کنترل وب مستر است. تکنیکهای رایج بهینه سازی روی صفحه شامل بهینه سازی URL صفحه برای ترکیب کلمات کلیدی، به روز رسانی برچسب عنوان صفحه برای استفاده از عبارات جستجوی مرتبط و استفاده از ویژگی alt برای توصیف تصاویر است.
√ نشانه گذاری معنایی
یکی دیگر از استراتژیهای SEO که متخصصان سئو از آن استفاده میکنند، بهینه سازی نشانه گذاری معنایی یک وب سایت است. نشانه گذاری معنایی (مانند Schema.org) برای توصیف معنای پشت محتوای یک صفحه استفاده میشود، مانند کمک به شناسایی نویسنده یک قطعه از محتوا یا موضوع و نوع محتوای یک صفحه. استفاده از نشانهگذاری معنایی میتواند به نمایش قطعههای غنی در صفحه نتایج جستجو، مانند متن اضافی، ستارههای مرور و حتی تصاویر کمک کند. ریچ اسنیپتها در SERP ها تأثیری بر رتبه بندی جستجو ندارند، اما میتوانند CTR از جستجو را بهبود بخشند و در نتیجه ترافیک ارگانیک را افزایش دهند.
عملکرد سئوی وب سایت خود را بررسی کنید
در نهایت نوبت آن است که عملکرد سئوی سایت خود را بررسی کنید، اما چگونه این کار میتوانید به صورت رایگان و در زمان کمتری انجام دهید؟ اینجاست که ابزارهای رایگان مانند SEO Cheker میتواند مؤثر باشد. بعلاوه در این سایت گزارش مفصلی همراه با امتیاز سئو خود و پیشنهاداتی برای بهینه سازیهایی که میتوانید برای کسب نتایج بهتر برای کسب و کار خود انجام دهید، دریافت خواهید کرد.
شما کاربران عزیز سایت میتوانید سئو سایت خود را به تیم حرفه نوین رنک بسپارید، بدین جهت به بخش خدمات سئو نوین رنک مراجعه کنید
همچنین نظرتان در خصوص مقاله راهنمای کامل سئو چیست؟ آنرا ازطریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.