چرا نباید محتوای سایت کپی باشد؟ + راه های شناسایی محتوا کپی شده

چرا نباید محتوای سایت کپی باشد؟ + راه های شناسایی محتوا کپی شده

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    چرا نباید محتوای سایت کپی باشد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری مخاطبان و افرادی که سایت دارند را مشغول کرده است. بهتر است منظور خودمان را در یک عبادت ساده خلاصه کنیم: «محتوا کودک شماست و شما کسانی هستید که آن را خلق کرده‌اید».

    اگر شما به عنوان یک تولید کننده محتوا متن تولید می‌کنید باید این ایده از خودتان باشد و این متن تکرار متون در سایت‌های دیگه نباشد. چرا که این محتوا کپی بوده و دیگر ارزش خواندن برای مخاطبان ندارد.

    به هر حال بسیاری از شما این اصلاح را شنیده‌اید و می‌تواند شما را پر از ترس کند. به هر حال داستان‌های ترسناکی درباره موتورهای جستجوگر شنیده باشید و در صورت تکرار عنوان یا عبارت می‌تواند آن سایت را مجازات کند.

    اما نگران نباش، اینطور نیست. در واقع اکثر افرادی که این شایعات را درست می‌کنند درک کمی از معنای محتوای تکراری دارند و تأثیر آن را بر سئو نمی‌دانند. اما باید بدانید که تولید یک محتوای جدید تاثیر زیادی بر سئو و سایت شما خواهد داشت.

    در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چرا نباید محتوای سایت کپی باشد و بتوانید با استفاده از راه شناسایی محتوای کپی شده، متن‌های کپی را تشخیص دهید پس با ما همراه باشید.

    سرقت ادبی چگونه به سئو سایت آسیب می‌رساند؟

    کپی کردن کار آسانی است اما این کپی بودن و چسباندن متن‌ها می‌تواند نویسندگان را حرفه‌ای بودن دور کند. نویسنده محتوا باید رتبه گوگل مقاله را به درستی حفظ کند.

    بنابراین در ادامه چند مورد وجود دارد که نشان می‌دهد که سرقت ادبی چگونه به سئو سایت آسیب می‌زند‌. این موارد می‌تواند هم به صاحب صفحه وب و هم به نویسنده صفحه وب کمک کند.

    مورد اول: کار نويسندگان تنبل می‌تواند به سئوی محتوا آسیب برساند

    کسانی که محتوای اصل می‌نویسند هرگز در رتبه بندی وب سایت خود صدمه نمی‌بیند. اما تعدادی از نویسندگان واقعاً تنبل هستند که سخت کار کنند و به کپی پیست اعتقاد بسیاری دارند.

    این نویسنده‌ها به مشکلات زیادی برخورد می‌کنند و در بدترین حالت ممکن، وب سایت علامت گذاری می‌شود. دوگانگی در محتوا در دنیای اینترنت جرم است، این ممکن است به بسیاری از مسائل سئو منجر شود.

    باید بدانید که محتوای کپی شده برای وب سایت مضر است، مخاطبان به دنبال محتوای اصل و معتبر هستند. ارسال آثار سرقت ادبی نیز قابل قبول نبوده و به سایت می‌تواند آسیب‌های جدی وارد کند.

    برش، کپی و چسباندن محتوا کار اشتباهی است که بسیاری از نویسندگان این عمل را انجام می‌دهند. به این گونه که نویسنده محتوا را برش داده، کپی می‌کند و در سایت جای می‌دهد که اصلاً کار قابل قبولی نیست.

    موتور جستجو نویسنده را به خاطر این عمل جریمه نمی‌کند با این حال، این نوشته اصلاً یک اثر اصلی نخواهد بود. سرقت ادبی به صورت ناآگاهی و بدون اطلاع نویسنده رخ می‌دهد.

    مورد دوم: تکرار می‌تواند به رتبه سایت آسیب برساند

    آیا محتواهای تکراری می‌تواند به رتبه سئو آسیب وارد کند؟ به طور کلی بیشتر مطالب موجود در اینترنت رایج است در میان آنها تنها تعداد محدودی می‌توانند به سئو سایت آسیب وارد کنند.

    نویسنده‌ها مجاز هستند از سایر وب سایت‌ها برای ایجاد یک وبلاگ جالب راهنمایی بگیرند اما با حفظ آن، اگر محتوا با دقت مورد استفاده قرار گیرد، گوگل اجازه می‌دهد.

    اما گوگل برای سایت‌هایی که کپی می‌کنند یک نه بزرگ قرار داده که از چندین دامنه کپی می‌کنند. اگر چنین حالاتی رخ دهد موتور جستجو ممکن است وب سایت را از جستجوگرها حذف کند.

    مورد سوم: انتشار مجدد پست‌های مهمان

    یک وب سایت ممکن است پوست‌های مهمان زیادی داشته باشد اما این نباید گوگل را گیج کند، در اصل محتوا باید در وب سایت اصالت داشته باشد حتی اگر وب سایت دارای وبلاگ مهمان باشد.

    حتی نویسندگان تمایل دارند که پست مهمان را در وب سایت خود بازنشر دهند. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا این به رتبه سئو سایت آسیب می‌رساند یا خیر. برای جلوگیری از سردرگمی گوگل، نویسندگان ممکن است خطوط تگ HTML را به پست‌های خود اضافه کنند.

    یک تگ Canonical ممکن است به عنوان یک نجات دهنده برای وب سایت عمل کند. حتی اگر مقاله‌ای در وب سایت بازنشر شود، نویسنده باید یک برچسب متعارف اضافه کند. این به موتور جستجو در مورد اصالت پست کمک می‌کند.

    تأثیر محتوای کپی بر سئو سایت

    یکی از مهم‌ترین عناصری که در سایت اهمیت دارد، محتوای آن است که تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. محتواهای با کیفیت برای موتورها جستجو اهمیت زیادی دارند و اگر محتواهای شما اصل باشد متوجه خواهید شد که چقدر بر سئو سایت تأثیر می‌گذارد.

    این موضوع امتیاز زیادی برای سئو سایت دارد پس زمانی که بتوانید کاملاً اصولی محتوا بنویسید و روی سئو سایت خود کار کنید به هیچ وجه کیفیت و ارزش محتواهایتان توسط موتورهای جستجو زیر سوال نخواهد رفت.

    به همین دلیل دیگر نباید نگران کپی شدن محتواهایتان توسط سایت‌های دیگر باشید. بدانید محتوای یک سایت اگر با دقت و متناسب با اهداف و با انگیزه نوشته نشده باشد به سختی می‌توان از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد.

    بازدیدکنندگان از شما انتظار دارند که سریع واضح و صادقانه به آنها بگویید که چرا باید محصول شما را بخرند و چگونه می‌توانند آن را سفارش دهند.

    برای اینکه گوگل بتوانند سایتی را به عنوان یک مقصد جذاب و قابل توجه برای جستجوی مرتبط در نظر بگیرد باید به طور منظم، محتوای جدید و هوشمندانه‌ای را تولید کنید.

    اگر دقت کرده باشید گوگل هروز هوشمندتر از قبل می‌شود به همین دلیل به سرعت می‌تواند محتوای کپی را تشخیص دهد و سایت‌های مختلف را با نزول رتبه جریمه کند.

    آموزش تشخیص محتوای کپی

    راه‌های زیادی برای تشخیص محتوای کپی وجود دارد، این راهکارها شامل ابزارها و سایت‌هایی هستند که به شیوه‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا بتوانید غیر یونیک را تشخیص داده و از آن استفاده نکنید.

    اما ساده‌ترین روش برای تشخیص محتوای کپی چیست و چرا نباید محتوای سایت کپی باشد؟ با استفاده از گوگل می‌توانید محتواهای کپی را تشخیص دهید. در واقع این روش عملی‌تر و واقعی‌تر از روش‌های دیگر است.

    تشخیص محتوای کپی سایت با استفاده از گوگل

    همانطور که اشاره کردیم برای فهمیدن کپی محتوای سایت می‌توانید از گوگل استفاده کنید که بهترین نتیجه را برای هر عبارت کلیدی سرچ شده، خواهد داشت.

    روش استفاده به این صورت است که حدود 25 کلمه تا 30 کلمه از محتوای خود را کپی کرده و در قسمت جستجو گوگل، کپی پیست می‌کنید.

    گوگل یک سری نتایج را به شما نشان می‌دهد اگر متنی که کپی پیست کرده باشید و با نتایج تشابه زیادی داشته باشد آن متن کپی بوده و اگر قسمت انتخاب شده پررنگ‌تر در نتایج نمایش داده شود یعنی آن قسمت را دقیقا از سایت نمایش داده کپی کرده است.

    تشخیص محتوای کپی سایت با استفاده از Duplichecker

    یکی دیگر از بهترین سایت‌ها برای تشخیص کپی محتوا، سایت داپلی چکر است که با استفاده از امکانات سایت می‌توانید محتوای کپی یا همان سرقت ادبی را در فایل‌های متنی با فرمت Text و Doc یا آدرس URL تشخیص دهید.

    حتی بدون ثبت نام در این سایت می‌توانید از خدمات آن بهره ببرید. اما با ثبت نام در این سایت می‌توانید به صورت نامحدود از خدمات آن استفاده کنید. برای مقالاتی با حداکثر 1500 کلمه مناسب است. توجه کنید که بیشتر این ابزارها جهت تشخیص کپی بودن محتواهای انگلیسی ایجاد شده‌اند.

    تشخیص محتوای کپی سایت با استفاده از Serch Engine Reports

    این سایت مانند وب سایت بالا قادر است که محتواهای کپی شده را تشخیص دهد و شاید برای شما مهم باشد که در کمترین زمان ممکن محتوای کپی شده را پیدا کنید. این سایت می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد، فقط باید نام سایت به همراه چند کلمه کلیدی از آن در این سایت وارد کنید.

    تشخیص محتوای کپی سایت با استفاده از Plagspotter

    اگر شما مدیر یک سایت بزرگ باشید احتیاج است که از یک ابزار دقیق برای یونیک بودن تعداد زیادی از محتواها استفاده کنید. پلاگ‌ استار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

    چرا که این سایت با سرعت بالا و به صورت جامع می‌تواند محتوای کپی شده را تشخیص دهد. این بازه زمانی حدود 49 ثانیه تا 1 دقیقه است. در این سایت از آدرس URL برای بررسی یونیک بودن محتواها استفاده می‌شود.

    تشخیص محتوای کپی سایت با استفاده از Edubirdie

    این سایت یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی است و دارای رابط کاربری زیبایی است. با استفاده از امکانات این سایت می‌توان محتوایی تا 100000 را بررسی کرد. برای این کار کافی است که متن مورد نظر را در محل مورد نظر جایگذاری و یا فایل محتوا را آپلود کنید.

    تشخیص محتوای کپی سایت با استفاده از Articlechecker

    همانطور که اشاره کردیم بیشتر سایت‌های معرفی شده انگلیسی هستند و بیشتر برای محتواهای انگلیسی استفاده می‌شوند. اگر یک محتوای انگلیسی دارید و می‌خواهید کپی یا غیر کپی بودن آن را تشخیص دهید می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

    چگونه محتوای منحصر بفرد بنویسیم؟

    ایجاد محتوای منحصر به فرد برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ضروری است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای منحصر به فرد و با کیفیت را به محتوای تکراری یا کم کیفیت ترجیح می‌دهند. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی افزایش منحصر به فرد متن برای سئو وجود دارد.

    از تحقیقات و داده‌های اصلی استفاده کنید

    انجام تحقیقات خود و گنجاندن داده‌ها و بینش‌های منحصربه‌فرد در محتوای خود می‌تواند به متمایز شدن آن از مقالات دیگر در همین موضوع کمک کند.

    از چک‌کننده سرقت ادبی استفاده کنید

    محتوای خود را با چک‌کننده‌های سرقت ادبی آنلاین مانند Copyscape یا Grammarly بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی متن کپی شده نیست.

    اگر اینطور است، محتوا را اصلاح کنید تا آن را اصلی کنید. این ابزارها متن شما را با سایر محتوای آنلاین مقایسه می‌کنند و هرگونه شباهت را برجسته می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که مناطقی را که نیاز به اصلاح دارند شناسایی کنید.

    اجتناب از محتوای تکراری

    محتوای یکسان را در صفحات مختلف وب سایت خود پست نکنید یا یک مقاله را در چندین وب سایت منتشر نکنید. این می‌تواند به رتبه بندی SEO شما آسیب برساند.

    از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

    یکی از راه‌های آسان برای افزایش منحصر به فرد بودن متن خود استفاده از مترادف‌ها و عبارت‌های متناوب است.

    گنجاندن کلمات کلیدی و مترادف‌های مرتبط می تواند به محتوای شما تنوع و منحصر به فرد ببخشد، این باعث می‌شود محتوای شما خواناتر باشد و همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوا را بهتر درک کنند.

    از صدا و سبک خود استفاده کنید

    با صدای خود بنویسید، با سبکی منحصر به فرد که محتوای شما را از بقیه متمایز می‌کند. از استفاده از الگوها یا کپی کردن سبک‌های دیگران خودداری کنید.

    از دیدگاه خود بنویسید

    مطمئن شوید که متن شما ایده‌های شما را منعکس می‌کند. این بدان معنی است که شما باید از بازگرداندن اطلاعات از منابع دیگر اجتناب کنید و در عوض سعی کنید به بینش ها و تفاسیر منحصر به فرد خود دست پیدا کنید.

    سازگاری را بررسی کنید

    اطمینان حاصل کنید که محتوای شما سازگار و دارای ساختار مناسب است. انسجام را بررسی کنید و از تکرار اجتناب کنید.

    از تصاویر و رسانه‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

    افزودن تصاویر اصلی و باکیفیت و سایر رسانه ها به محتوای شما می‌تواند آن را از سایر مقالات متمایز کند و خوانندگان شما را درگیر خود نگه دارد.

    کلام آخر

    به طور کلی وب‌سایت‌ها به یک سبک نوشتاری منحصر به فرد نیاز دارند. رمان نویسان با کلمات تصویری ترسیم می کنند. خبرنگاران این خبر را با ذوق دراماتیک گزارش می کنند. دانشگاهیان ایده‌های پیچیده را در متن با استناد توضیح می‌دهند. نویسندگان محتوای وب اطلاعات را تا حد امکان مختصر به اشتراک می‌گذارند.

    مردم وب سایت‌ها را متفاوت از سایر اشکال رسانه مصرف می‌کنند‌، آنها نمی‌خوانند. آنها سرکشی می کنند. آنها فقط حدود 20 درصد از کلمات را در یک صفحه متوسط ​​می‌خوانند.

    اما در نهایت نکته‌ای که باید بدانید این است که محتوای کپی هرگز ننویسید و یادتان باشد خواندن جملات بسیار ساده‌تر از حروف بزرگ و نامفهوم است. برای تاکید بر یک نکته مهم، آن را پررنگ‌تر به مخاطب خود نشان دهید.

    جهت سفارش تولید محتوا حرفه ای و یا انجام خدمات سئو سایت توسط نوین رنک به خدمات سئو نوین رنک مراجعه نمایید.

    با ما خدماتی حرفه ای دریافت کنید

    5/5

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیشتر بخوانید و  به مطالعه و یادگیری ادامه دهید
     
    پیمایش به بالا